reality is imperfect

if I open my eyes, and I open them for well I realize that much of what I see has nothing to do with reality.
The mental images that my brain requires me are perfect for the form, content and colors. Images are filtered, processed and then stored for use. An immediate process but in its immediacy has a complexity almost impossible to imagine. Thousands of neuronal connections gather everywhere in the mind what has already been stored; and the final product that comes out is nothing else that what I wanted.

So I am not surprised if I see extraordinary images which represent an unearthly beauty. While a little voice inside me says, “See? there are beautiful people, not as you. ” I do not wonder why my world is made up only of beautiful bodies and intelligent, good and succesfull people; but that make me think: “I will never be like them” and this thought makes me sad, makes me feel useless.


But if – as I said at the beginning – I start to look carefully I realize that reality is beautifully imperfect!

All images in this post are virtual, they do not exist in reality

Copyright Maurizio Raffa: web creatures

Se apro gli occhi, e li apro per bene mi rendo conto che molto di quello che vedo non ha nulla a che fare con la realtà.
Le immagini mentali che il mio cervello mi impone sono perfette per la forma, il contenuto ed i colori. Sono immagini filtrate, trasformate e conservate per l’uso. Un processo immediato, ma nella sua immediatezza ha una complessità quasi impossibile da immaginare. Migliaia di connessioni neuronali raccolgono ovunque nella mente ciò che è già stato memorizzato e il prodotto finale che ne esce non è altro che quello che avrei voluto. Quindi non mi sorprende se vedo immagini straordinarie che rappresentano una bellezza ultraterrena. Mentre una vocina dentro di me dice: “Vedi? Ci sono belle persone, non come te”. Non mi chiedo perché il mio mondo è fatto solo di bei corpi e persone intelligenti, buone e di successo. Ma intanto penso “Io non potrò mai essere come loro “e questo pensiero mi rende triste, mi fa sentire inutile.
Ma se – come ho detto all’inizio – mi metto a guardare con attenzione mi rendo conto che la realtà è splendidamente imperfetta!

Tutte le immagini in questo post sono virtuali, non esistono nella realtà

Copyright Maurizio Raffa: web creatures

46 thoughts on “reality is imperfect

Comments are closed.